Po dlhšej dobe som sa prehovoril napísať ďalší z mojich laických pohľadov na nejaké to auto. Hovorím si, ideálne bude, ak bude nové. Mal som príležitosť pár dní používať nový Opel Corsa s označením 120th edition s benzínovou 1.4kou a manuálnou 5 stupňovou prevodovkou. Táto špeciálna edícia je dostupná len na vybraných trhoch, ku ktorým ten slovenský ani český nepatrí.
Nie je ľahké písať o takej klasike, ako je Opel Corsa, teda pre mna určite nie, kedže obsahuje prvky na ktoré sme v dnešnej rýchle sa rozvíjajúcej dobe viacmenej zvyknutí. Skúsim vydzvihnúť, čo sa mne páči na tejto Corse.
Pocit z auta
Keď si do tohto auta sadnete, pocit nie je zlý. Okolie vodiča pôsobí plastovo, no kvalitne spracované a dobre navrhnuté. Vidieť, že tento model sa vyrába od 1982 roku a každá ďalšia generácia je lepšia a lepšia. Spracovanie sedadiel je taktiež v tomto konkrétnom kuse veľmi dobré, nedoliehala síce ručná brzda čo mi z počiatku robilo v úvode jazdy stres, pretože Corsa má výstražné tóny, ktoré sú dosť výrazné. Kontrolka rezervy je tiež zaujímavo spracovaná, kedy najskôr svieti jedna posledná „čiaročka“ štandardnou bielou farbou, neskôr (okolo dojazdu pod 70km) červenou a až táto červená je spojená s výstražnou notifikáciou na prístrojovej doske a pípaním, veľmi podobným pípaniu nie úplne uvoľnenej ručnej brzdy, čiže vás to môže počas jazdy celkom zmiasť…
5 stupňová manuálna prevodovka radí bez väčších problémov, cítiť z nej, že je ešte úplne nová, snaď jej to vydrží čo najdlhšie :). Motor ktorý som mal k dispozícií technické parametre tu:
Motoricky bez problémov, auto vládze do stúpania aj naložené s viacerými cestujúcimi. Na dialnici ide svižne, určite vás do kopca nebudú predbiehať kamióny. Čo sa týka mesta, páči sa mi kompatktná veľkosť 5 dverovej verzie, kde som sa s ľahkosťou (aj vďaka režimu CITY) “vopchal” medzi dve autá na milimetre – následne pri pohľade na priestor, by to parkovací asistent pravdepodobne vyhodnotil ako nemožné :).
Mnou testovaná verzia mala tzv. CITY režim, kde sa po stlačení tlačidla, citeľne zvýši výkon posilňovača riadenia, zároveň sa upraví aj režim motora, ktorý by mal byť vo finále šetrnejší a komfortnejší pri používaní v meste. Škoda, že túto vlastnosť nejde mať „by default“ zapnutú, často na ňu totiž pozabudnem… Spotrebu hodnotiť nebudem, vzhľadom k tomu, že som s autom prešiel necelých 1000km a boli to prvé kilometre tohto auta. Papierovo by mala byť niekde na úrovni 5.6 – 6.6 l/100km (kombinovaná), no k tomuto som mal veľmi ďaleko…
Dnes už samozrejmosť štartstop systém je v tomto aute rýchly a tichý. Takmer o ňom ani neviem, ak by nevypínal klimatizáciu –> čo môže byť počas horúcich dní nepríjemné. Spomeniem ďalšie zaujímavosti, ktoré ma pri používaní tohto modelu zaujali alebo prekvapili.
Po pár dňoch používania a pár “vsnunutí” kľuča do štartéra, som si všimol nie najvkusnejšie škrabance okolo malej dierky, do ktorej je potrebné kľúč trafiť. Nechcem vedieť (vidieť), ako toto bude vyzerať po roku dvoch…
Pod prednými sedadlami su zvláštne káble natočené na konštrukciu sedadla, je to dosť vidieť, mňa osobne (detailista) to dosť vyrušuje, no pravdepodobne to väčšine majiteľov vadiť nebude, v lepšom prípade si to ani nikdy nevšimnú.
Počas vyberania vecí z kufra pri zapnutom motore, je dosť cítiť výfuk, ani nie tak čuchom, skôr pocitovo na pokožke nohy (ak máte krátke nohavice dosť to páli).
Keď sme už pri zadnej časti resp. kufri, tak automobil, ktorý som mal k dispozícií disponoval dojazdovou rezervou. Čo je skvelé, no tým pádom máte v kufri len túto rezervu a naď ňou tenučký koberček, ktorý sa po vybratí vlní, nemá žiadnu výstuž. Čo môže byť po čase určite vidieť v prázdnom kufri je silueta dojazdovej rezervy na tomto koberci. Je pravdepodobné, že za príplatok to v kufri vyzerá štandardnejšie a praktickejšie, minimálne štruktúra bočných stien to naznačuje, takže ak Opel Corsa tejto generácie, tak isto aj s týmto “lepším” obsahom podlahy kufra.
Ešte sa chvíľu povenujem prístrojovej doske, resp. palubnému počítaču. Je rozdelený na dve časti, jedná sa venuje jazde a druhá automobilu. V časti o automobile nenájdete nič neobvyklé, poteší však informácia o tlaku v pneu (detailná na každú jednu pneu), či životnosť oleja v percentách. V časti informácií o jazde máte klasicky palubný počítač so štandardnými informáciami o spotrebe, dojazde, atď.
Naučiť sa používať – prepínať tento palubný počítač nie je otázkou minút, skor možno dní. Rovnako mi to trvalo aj kým som sa naučil ovládať tempomat, no to je tiež skôr otázkou zvyku, resp. majitelia Oplov si zvyknú určite rýchlejšie.
Čo sa týka stredového panela, ten je na túto triedu veľmi dobrý. Má označenie Radio IntelliLink® 4.0 a je to príplatková verzia, ktorá je zahrnutá v edícii k 120temu výročiu OPEL. Farebnosť displeja, reakcie na dotyk prsta, svižnosť celého entertainmentu v autíčku je výborná. Čo určite poteší je podpora Apple Car play resp. Android auto. Displej má tiež velmi dobré rozlíšenie, ktoré postačuje aj na detailné prehľadávanie google máp.
Ak by som tento krátkodobý test Opel Corsa 120th anniversary edition chcel uzavrieť, napíšem znova, že na mňa pôsobí táto generácia, ako nemecky kvalitne spracované päť dverové mestské autíčko, ktoré si viete kúpiť už od 10 tisíc EUR. Radšej by som ale volil verziu, ktorá obsahuje, čím viac doplnkových-dodatočných prvkov, pretože výrazne napomáhajú komfortu, ktorý je na dosah už aj v tejto triede automobilov. Mimochodom testované vozidlo malo cenovku na úrovni 11 800 EUR s DPH, no ako som spomínal v úvode, túto konfiguráciu si u nás nekúpite. Môžete si však kúpiť inú, vami vybranú a my vám s tým radi pomôžeme cez službu auto-hneď, ktorá za vás osloví predajcov a pokúsime sa následne nájsť pre vás ponuku, ktorú si vyberiete.