Opel predstavil novú generáciu modelu Insignia

Opel nedávno predstavil dlho očakávanú novinku v podobe novej generácie vrcholového modelu Insignia. Minulá verzia si už dlhšie pýtala generačnú obmenu a Opel si dal podľa prvých fotografií a informácií skutočne na nástupcovi záležať. Ako prvé boli uvedené fotografie v karosárskej verzii Opel Insignia Grand Sport. Svetovú premiéru si automobil odbil na marcovom autosalóne v Ženeve.

Insignia prešla značnou odtučňovacou kúrou, pričom konštruktérom sa podarilo vďaka novej architektúre a použitiu ľahkých materiálov ušetriť na hmotnosti až 175 kg oproti predchodcovi. A to je už celkom slušná váha, ktorá by sa mala podpísať aj na nižšej spotrebe paliva. Auto je o 29 milimetrov nižšie, rozchod sa zväčšil o 11 milimetrov a rázvor náprav narástol až o 92 milimetrov. Auto už na prvý pohľad pôsobí na fotografiách väčšou ľahkosťou, dynamikou a pevne rozkročeným postojom na ceste. Šmrncovný elegantný dizajn v štýle kupé dáva tušiť, že auto má ambiciózne ciele a plánuje sa pobiť o svoje miesto v tomto segmente automobilov. Dizajn interiéru a karosérie sa inšpiroval oceňovanou štúdiou Monza koncept.

Technologické novinky v Insignii

Nová Insignia bude nabitá modernými technológiami, asistenčnými systémami a komfortnými prvkami. V noci okoloidúcich šoférov a chodcov zaujmú nové zadné LED svetlá s charakteristickou grafikou dvojitého krídla, ktoré vozidlo zároveň opticky rozširujú. Do výbavy Insignie sa dostali aj predné adaptívne reflektory IntelliLux LED® matrix novej generácie. Skladajú sa z 32 segmentov (dvojnásobný počet oproti Astre) a sľubujú lepšie fungovanie a rozloženie svetla v premávke.

Pre zlepšenie fungovania svetlometov v zákrutách sa zvyšuje intenzita svetla vo vnútorných segmentoch, podľa uhlu natočenia volantu. Vďaka pridaniu dodatočného bodového svetla sa dosah diaľkových svetiel zvýšil až na 400 metrov. Či budú nové svetlomety IntelliLux LED® matrix fungovať v premávke tak dobre,  ako sa o nich píše, sa presvedčíme až v domácom teste.

Do výbavy pribudne aj Head-up displej, na ktorom bude môcť vodič počas jazdy sledovať napríklad rýchlosť vozidla, rozoznané dopravné značky, informácie z navigácie, nastavenú rýchlosť tempomatu a nebude tak musieť odpútavať svoju pozornosť od diania na ceste. Informácie sú premietané na predné okno, priamo v zornom poli vodiča. Aby ste si novú Insigniu neoškreli pri parkovaní a vjazdoch do úzkych garáží nákupných centier, môžete využiť nový kamerový systém s 360° záberom z vtáčej perspektívy, ktorý zabezpečujú 4 kamery umiestnené na každej strane vozidla. Pri vyparkovaní auta v neprehľadnej situácii nám v Insignii pomôže asistenčný systém Rear Cross Traffic Alert, ktorý monitoruje blížiace sa vozidlá v okruhu 20 metrov od vozidla a pri približujúcom sa objekte upozorní vodiča na nebezpečenstvo nárazu.

Dlhé diaľničné presuny nám uľahčí systém Adaptive Cruise Control (ACC), ktorý meria radarom odstup od vozidiel idúcich pred nami. Adaptívny tempomat potom v rámci prednastavenej hodnoty prispôsobuje automaticky rýchlosť vozidla, prípadne v kritickej situácii spustí núdzové brzdenie. Na palube Insignie nájdeme aj asistent pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu (Lane Keep Assis), ktorý automaticky koriguje smer jazdy a zvyšuje tak bezpečnosť jazdy.

Nová prevodovka a prepracovaný pohon 4×4

Novinkou v Insignii bude 8-stupňová automatická prevodovka. Mala by umožňovať ekonomickejšiu jazdu vysokou rýchlosťou a zároveň silný záťah už pri nízkych otáčkach. V úvodných fázach predaja sa bude táto prevodovka montovať iba s pohonom všetkých štyroch kolies. Ten bol prepracovaný a v novinke diferenciál zadnej nápravy nahradia dve elektronicky ovládané multilamelové spojky, ktoré umožňujú aktívne prerozdeľovanie krútiaceho momentu na jednotlivé kolesá (torque vectoring). Pri jazde v zákrute systém prenáša na vonkajšie zadné koleso väčší krútiaci moment a pomáha tak autu ľahšie zatočiť do zákruty.

Úpravami si prešiel aj adaptívny podvozok FlexRide, ktorý prisposobuje charakteristiku tlmičom pruženia, posilňovača riadenia, plynového pedála a nastavenie prevodovky podľa jedného z 3 prednastavených režimov (Standard, Sport, Tour).

Evolúcia interiéru

Obrovskými zmenami si prešiel aj interiér novej Insignie. Novinka disponuje na prvý pohľad čistejšími líniami, kvalitnými povrchmi a spracovaním. Palubná doska je mierne natočená na šoféra a umocňuje tak pocit komfortu ovládania vozidla. Dominantou stredového panelu je dotykový displej multimediálneho systému, ktorý združuje viaceré ovládacie prvky. Zmizla tak neprehľadná zmes ovládacích tlačidiel z prechádzajúcej verzie, ktorá bol Insignii často vyčítaná. Vďaka väčšiemu rázvoru si polepšili aj pasažieri na zadných sedadlách. Objem batožinového priestoru síce nepatrí v tejto triede k najväčším, 490 litrov v základnom prevedení však určite postačí aj na zbalenie sa na týždňovú dovolenku pre 4 člennú rodinu. Po sklopení zadných sedadiel sa kapacita batožinového priestoru Insignie zväčší až na 1450 litrov.

Medzi obľúbené prvky výbavy budú patriť určite aj ergonomické predné sedadlá s certifikátom AGR (Aktion Gesunder Rücken), ktoré maximalizujú komfort a pohodlie pasažierov na predných sedadlách. Zadné krajné sedadlá si môžete vybaviť vyhrievaním, ktoré oceníte najmä v zimných mesiacoch. Poteší aj bezkľúčový systém odomykania a štartovania Keyless Open & Start, ktorý je súčasťou štandardnej výbavy vo všetkých verziách. Infotaiment Insignie si bude rozumieť s Apple CarPlay aj Android Auto.

Prvé informácie o novej Insignii vyzerajú viac ako sľubne a už sa nevieme dočkať na prvé testovacie jazdy. Kombinácia páčivého dizajnu a noviniek z nej robia skvelého kandidáta na nového člena rodiny. Čo myslíte?

Fotogaléria modelu Opel Insignia