Mercedes-Benz E220d Kupé – okreskový elegán

930
Mercedes-Benz E220d Kupé

Sú dni, keď vám zlé počasie iba pokazí náladu. Ale ak neduhy pochmúrneho jesenného popoludnia môžete stráviť v útrobách skvostu, akým je Mercedes-Benz E 220d kupé, zrazu je každá kvapka na čelnom skle voľajaká krajšia. Aký je a ako jazdí, sme vyskúšali v našom krátkom redakčnom teste.

Exteriér

Už pri prvom pohľade na Éčkové kupé vás zaujme jeho páčivý dizajn. Auto má dynamické línie a v kombinácií s vizuálnym AMG packetom dáva okoliu jasne signály, že má v DNA zakódované športové gény. Nech sa naň pozeráme z akejkoľvek strany, auto vyžaruje silné emócie.

Agresívnej prednej časti dominuje diamantová maska chladiča, uprostred ktorej tróni logo Mercedes-Benz. V spodnej časti prednej masky nájdeme výrazný nárazník a po bokoch dotvárajú tvary dravého auta voliteľné svetlomety MULTIBEAM LED so zaujímavým svetelným podpisom, vďaka ktorému Mercedes rozoznáte aj pri nočnom pohľade do spätného zrkadla. Bočná silueta Mercedesu-Benz E kupé je presne to, čo budete na tomto aute milovať najviac. Čistá jemná línia, plynule prechádza do mohutnej zadnej časti. Samozrejmosťou v prípade kupé sú bezrámové dvere. Náš kúsok zdobia efektné 19″ disky z ľahkých zliatin z dielne AMG, ktoré sú tvorené z piatich zdvojených lúčov.  Pri parkovaní vám ich pred poškodením pomôže ochrániť 360-stupňová parkovacia kamera, vďaka ktorej bude parkovanie pri obrubníku hračkou aj pre menej skúsených šoférov.

Do bočnej línie zasahujú aj široké zadné svetlomety, ktoré trónia svalnatej zadnej časti a auto ešte viac opticky rozširujú. Pri bližšom pohľade si všimnete, že koncové svetlá majú veľmi pekný krištáľový vzhľad, ktorý vytvára zaujímavý vizuálny efekt, na ktorom môžeme oči nechať. Dajme tomu, že môže pripomínať aj tlenie hnacieho agregátu prúdového lietadla, ako to vo svojich materiáloch opisuje samotná automobilka Mercedes-Benz. Zadnú časť vizuálne dotvára difúzor lemovaný výraznou pochrómovanou lištou, po krajoch ktorej sa nachádzajú žiaľ zaslepené koncovky výfukov. Ale je to aspoň pekné. A áno, je možné, že v zimných mesiacoch vám bude dym vychádzať divne spopod auta.

Výslednú športovú tvár exteriéru dotvárajú pochrómované a hliníkové ozdobné prvky. V kombinácií so špeciálnou bielou farbou – Diamantová biela designo bright (tá mimochodom stojí závratných 1980 €, ale hold, za krásu sa platí), kontrastujúcou s čiernymi prvkami v blatníkoch, zatmavenými zadnými oknami, zatmavenou presklenou strechou a šedými diskami kolies patrí toto auto zaručene medzi najkrajšie kúsky pohybujúce sa po našich cestách. Aspoň tak sa nám zdá.

Dosť ale bolo o fešáckom zovňajšku. Poďme sa pozrieť tomuto atlétovi pod kapotu.

Interiér

Skôr, ako sa dostaneme k jazdným vlastnostiam, nazrime aspoň v krátkosti do interiéru. Ten nás na prvý pohľad očaril, ale zároveň v niektorých veciach aj sklamal. Ale pekne poporiadku. Po usadnutí do kupé zapadáme do komfortných sedadiel, ktoré sú čalúnené v kombinácií imitácie kože Artico a mikrovlákna Dinamica v čiernej farbe. Táto kombinácia je podľa nás ideálna, pričom v zimných aj letných mesiacoch ponúkne optimálny teplotný komfort a zároveň milovníkom zvierat ušetríme nejednu slzu na ušetreným životom brazílskej kravky. Sedadlá vodiča aj spolujazdca sú vyhrievané. Márne však hľadáme tlačidlá na pozdĺžne nastavenie sedadla, v tomto kúsku sa o to musíte postarať žiaľ pekne manuálne. Nie, že by sa nám nechcelo, ale ku charakteru tohto vozidla a špeciálne k luxusnému interiéru by sa viac hodili plne elektrické sedadlá. O to viac, keď je súčasťou výbavy aj interiérový packet AMG Line.

Pokiaľ si toto auto budete kupovať, určite si priplaťte aj za digitálny prístrojový panel pozostávajúci z dvojice širokouhlých displejov s uhlopriečkou 12,3 palca. Ten určite dôstojnejšie dotvorí luxusný interiér a nahradí obstaróžne budíky rýchlomera a malého displeja multimediálneho systému, ktorý sa priam topí v záplave plastového orámovania v klavírnom laku. Tradičný prístrojový panel síce odvedie svoju prácu, ale jednoducho sa do tohto interiéru nehodí a pokiaľ potrebujete pri kúpe tohto auta šetriť, radšej oželejte iný prvok výbavy.

Inak nemáme prístrojovej doske čo vytknúť. Na prvý pohľad zaujme luxusný dekor zo svetlohnedého dreva, z ktorého vystupujú 4 efektné ventilačné dýzy so vzhľadom turbín. Ďalšie dve dýzy sa nachádzajú aj po stranách vodiča a spolujazdca. Prístrojová doska vás doslova obklopí, pričom dekor plynule prechádza až do dverí, v ktorých sa nachádzajú efektné hliníkové kryty reproduktorov audio systému Burnmester s priestorovým zvukom. Stredová konzola je taktiež vyvedená v drevenom dekore a nachádzajú sa na nej ovládacie prvky dvoj-zónovej klimatizácie, analógové hodinky, odkladacia schránka a ovládač multimediálneho systému spolu s voličom jazdných režimov a ovládačom hlasitosti. Dizajnová čerešnička na torte je štartovacie tlačidlo, ktoré pri vypnutom motore napodobňuje tlkot srdca. Večernú atmosféru v aute vylepšuje náladové osvetlenie, ktorého farbu si môžete meniť v nastaveniach multimediálneho systému. V našom E kupéčku ešte máme aj príplatkové čalúnenie stropu v čiernej látke.

Mercedes-Benz E kupé je 4-miestne auto. Predné sedadlá poskytujú maximálny komfort a na nedostatok miesta sa rozhodne nebudete sťažovať. Horšie je to však so zadnými miestami. Nie sú síce vyslovene núdzové, ale dlhšie cesty budú vhodné skôr pre deti, ako pre dvojicu dospelých. Na zadné sedadlá je cez predné dvere ťažší prístup a dospelému človeku sa na ne ťažko lezie a ešte 2-krát ťažšie vystupuje. Vzhľadom na čierny strop a tmavé zadné okná je na zadných sedadlách poriadna tma, takže nebude to nič pre ľudí trpiacich klaustrofóbiou.

Motor a jazdné vlastnosti

Auto sme mali požičané iba na pár hodín, ale stačilo to na to, aby sme si urobili predstavu o jeho možnostiach a schopnostiach. Pre nás bol najväčším sklamaním tohto kúsku pohonný agregát. Jedná sa o naftový motor s objemom 1920 cm³ a výkonom 143 kW dostupných pri 3800 otáčkach. Disponuje krútiacim momentom 400 Nm dostupným v rozmedzí 1600 – 2800 otáčok. Autu umožňuje zrýchlenie z 0 – 100 km/h za 7,4 sekundy a dosiahnutie maximálnej rýchlosti 242 km/h. Výkon je prenášaný na zadnú nápravu prostredníctvom 9-stupňovej automatickej prevodovky 9G-Tronic, ktorá ma plynulý a rýchly chod. Poviete si, že však to úplne stačí. Ale papierové hodnoty v realite neboli až také presvedčivé a vzhľadom na charakter a výbavu auta by sme si pod kapotu auta rozhodne vybrali 6-válcový benzínový motor E400 4MATIC.

Na pokojné jazdenie s Mercedesom E kupé agregát postačuje, avšak pri prudkom zošliapnutí plynového pedálu sa nedostaví očakávaný efekt športovosti, ktorý doslova srší z exteriéru auta. Naopak do interiéru prenikne vo vyšších otáčkach nie úplne pekný zvuk naftového štvorválca, ktorý sa vôbec nehodí k luxusnému interiéru. Preto určite pri kúpe uvažujte nad benzínovým šesťválcom E400 4MATIC, ktorý poskytne výkon 245 kW, krútiaci moment 480 Nm, zrýchlenie z 0 – 100 km/h za 5,3 sekundy a stály pohon všetkých kolies. A hlavne, príjemný zvuk a charakter šesťválca, ktorý sa k tomuto auto jednoducho hodí.

Čo musíme vyzdvihnúť, sú skvelé jazdné vlastnosti. Auto bolo vybavené podvozkom Agility Control so selektívnym pasívnym systémom tlmenia, ktorý zabezpečuje vyvážený komfort jazdy. Podvozok je znížený oproti štandardnej verzii o 15 milimetrov a dodáva vozidlu lepšiu jazdnú stabilitu v zákrutách. A je to skutočne cítiť. Éčkové kupé s týmto podvozkom priam miluje zákruty. Svoju stopu drží neuveriteľne vytrvalo aj pri vyšších rýchlostiach a nerozhodí ho ani menej kvalitná vozovka. Vieme si predstaviť, že s týmto autom budete chcieť vymetať svoje obľúbené okresky každý večer. Dokonca aj napriek nie úplne presvedčivému motoru je Mercedes-Benz E kupé s týmto podvozkom zábavné auto, ktoré je radosť šoférovať.

Multimédiá a asistenčné systémy

Vzhľadom na to, že auto sme mali zapožičané iba na pár hodín, nestihli sme sa infotaimentu a asistenčným systémom poriadne venovať. Spomenieme však, že vozidlo disponovalo napríklad asistentom sledovania mŕtveho uhla, asistentom aktívneho brzdenia, systémom inteligentného osvetlenia s  adaptívnym asistentom diaľkových svetiel, systémom na kontrolu tlaku v pneumatikách, 360-stupňovou parkovacou kamerou, parkovacím pilotom (na jeho fungovanie sa pozrieme čoskoro v samostatnom článku), systémom ozvučenia Burmester s priestorovým zvukom, systémom núdzového volania Mercedes-Benz, balíkom Keyless-Go na bezkľúčový prístup a štartovanie vozidla, komfortným zatváraním veka batožinového priestoru a ďalšími skvelými vychytávkami, ktoré si môžete zvoliť v konfigurátore automobilu.

Záver a hodnotenie

Čo to všetko stojí? Základná cena automobilu sa pohybuje aktuálne od 43 836 €. Keď sa však pri konfigurácii odviažete, dokážete sa ľahko dostať aj na dvojnásobnú hodnotu. Cenníková cena nami testovaného modelu bola 67 986 € s DPH.

Mercedes-Benz E kupé je nádherné auto, ktoré zaujme dizajnom exteriéru aj interiéru a svojmu majiteľovi ponúkne nadštandardné jazdné vlastnosti. Musíte si však dávať pozor pri konfigurácii a vybrať si tie správne vnútornosti, aby vám Éčkové kupéčko poskytlo maximálnu radosť z jazdy a komfortu.

Poďakovanie

Za zapožičanie automobilu ďakujeme importérovi Mercedes-Benz Slovakia.

Kúpa nového automobilu

Ak vás tento automobil zaujal natoľko, že ste presvedčený o jeho kúpe, odporúčame vám navštíviť najbližšieho predajcu, alebo osloviť všetkých predajcov značky zadarmo cez službu auto-hneď. Prehľadne vám zosumarizujeme aktuálnu ponuku podľa vašich preferencií a vy si už len vyberiete, alebo nevyberiete. Každopádne je to pre vás zadarmo