Včera sme sa boli pozrieť na predpremiére nového Renaultu Espace a to čo sme tam videli, je jedno veľké multirodinné auto, ktoré má na dĺžku takmer 5 metrov (4,72m) a šírku 2,74m. V jeho vnútri, môžete odviesť až 6 spolupasažierov, čiže ide o 7 miestne SUV (k dispozícií bude aj klasická 5 miestna verzia), kedže tretí rad sedadiel je skrytý v batožinovom megapriestore. Vyrábať sa začne v priebehu mája 2023 a na európskom trhu bude v ponuke v troch výbavových stupňoch Techno, Iconic y Techno Sprit Alpine. Posledná spomenutá bude viac športovejšieho charakteru so špeciálnymi prvkami v interiéri a exteriéri.
6-sta generácia Renaultu Espace, mimochodom tá prvá bude v novembri tohto roka oslavovať 40 rokov, ponúkne špičkový elektromotor v kombinácií s klasickým spaľovákom, tzv. E-Tech Full hybrid bez nutnosti nabíjania. Výrobca sľubuje až 80% využitie elektromotora pri používaní v meste. V úvodných správach sa uvádza, že nový Espace s týmto motorom dokáže jazdiť so spotrebou (podľa WLTP) 4.6 l benzínu na 100km, čo ponúkne dojazd až 1100 kilometrov na jedno natankovanie, čo pri váhe 1600-1700kg nie je zlá hodnota (Espace schudol o 200 kíl v porovnaní s predchádzajúcou modelovou verziou).
Ponúkne 200 koní pri objeme motora 1.33l a zrýchlenie z nuly na sto, bude okolo 8.8 sekundy. Produkovať pri tomto výkone bude 104 g/100km CO2, čiže ide o motor z kategórie EKO. Štvorkolku nečakajte ale čakajte pokračovanie systému otáčania zadných kolies, ktoré mala napr. predchádzajúca generácia Espace, s označením 4Control. Natáčanie zadných kolies 5 stupňov, predných 35 stupňov.
Nový Espace vychádza z rovnakej platformy zvanej CMF-CD, ktorú používa nedávno predstavený Renault Austral (aj „sesterský“ Nissan X-Trail resp. Quashqai), pri pohľade z predu je ťažké ich rozpoznať. Výrábať sa bude v rovankej továrni ako Austral tj. v španielskej Palencii.
Interiér ako ináč priestranný, nabitý technológiami. Softvér infotainmentu Open-Rlink je vyvinutý v spolupráci s Google, dá sa preto predpokladať, že si bude s Androidmi rozumieť lepšie ako s iPhonmi.Každopádne aplikácia Waze bude integrovaná (plus ďalších 39 aplikácií) a na predpremiére bolo spomenuté, že sa chystá spolupráca s tvorcom videohier spoločnosťou Gameloft, takže môžeme v blízkej dobe očakávať upgrady systému aj čo sa týka tejto oblasti (vaše deti sa isto potešia). Čo sa týka poťahu sedadiel, výrobca spomína, že aj tu lícuje trendy a budú vyrábané z recyklovateľných materiálov. K dispozícií bude aj presklenná strecha resp. panoramatická strecha, ktorá ponúkne viac ako 1 meter štvorcový výhľadu na nebo. Podľa prvých informácií nebude k dispozícií žiadna zaťahovacia záclonka, takže sa dá predpokladať, že spomínaná sklenená strecha bude inteligentná a poradí si so slnečnými lúčmi.
Digitálny kokpit, displej 12.3 palcov, stredový displej 12 palcov (spolu 774 cm2 displejovej plochy), sa držia aktuálneho trendu čim viac displej tým lepšie. Pod centrálnym displejom sú tiež umiestnené fyzické ovládače pre klimatizáciu, čo určite poteší nejedného „vyznávača“ dotykových displejov. Za príplatok bude k dispozícií aj tretí Head-up displej, s uhlopriečkou 9.3 palcov.
Samozrejmosťou je tiež bezdotykové nabíjanie mobilu v stredovej konzole a konektivita cez USB-C porty. Novinkou sú vyhrievané zadné sedadlá, ovládané pri vyššej výbave elektronicky. Prémiové bude aj ozvučenie 12-stimi reproduktormi – príplatkové od Harman Kardon.
Zopár viet o už spomínanom megabatožinovom priestore. V prípade 7 miestnej verzie a vysunutí tretieho radu sedadiel, zostane v kufri použiteľných 159 litrov priestoru. V stave ak je tretí rad sklopený, máte k dispozícií 677 litrov. Pri 5 miestnej verzii je to dokonca až 777 litrov. Druhý rad sedadiel je rovnako ako v predchádzajúcej verzií pohybovateľný, uvádza sa, že je možné posúvať ho v rozmedzí až 22cm, čo ponúkne v treťom rade dostatok priestoru na nohy a taktiež komfortnejšie nastupovanie do tretieho radu sedadiel. Výrobca sľubuje a zo skúseností s predchádzajúcim modelom tomu aj verím, že v treťom rade sa pohodlne odvezú aj vyššie postavy. Čo sa týka stredového odkladacieho priestoru, ten má kapacitu 40 litrov.
Ceny pre slovenský trh ešte nie sú stanovené, no jasné je, že bude drahšie ako Austral. Predpokladaná cena je okolo 44 tis. Eur.
Zdroj foto: https://www.renault.fr/