Takú na akej by sa mi jazdilo. Samozrejme, že uznávam kvality Octavie a beriem ju ako veľmi dobré a aj pekné auto pre rodinu aj na biznis trip. Nebudem zbytočne venovať veľa textu tomu či sa mi novy facelift páči alebo nie, prejdime rovno na cenník… Kedže pre mňa hrá prioritu rodina, určite by som šiel do Kombi verzie. Kombi je pre každú verziu výbavy drahšia o nejakých 800 EUR. Motoricky – ak benzín tak verziu 1.8 TSI 132 kW (180 k) 7° AP. Určite automat, čiže výber sa mi trocha zúžil, ale Octavia ponúka celkovo až 18 možností aký motor si do Octavie vybrať. Ak by som šiel do diesla, tak tu by som volil tento motor 2.0 TDI 110 kW (150 k) 6° AP, z ponúkaných s automatom sa mi pozdáva najviac. Pohon 4×4 neriešim, kedže na horách som žial tak 2 krát do roka, aj to akurát nie je treba nikam sa brodiť snehom. Ale viem, je to aj iný pocit jazdy, no ten si odopriem. Rozdiel v základnej cenníkovej cene novej Octavie pri mne vybraných motoroch vo výbave STYLE je 510 EUR v prospech benzínovej verzie (25 940 EUR a 26 450 EUR).
Rozhodol by som sa asi skor pre ten 180 koňový benzín (pozri článok o poplatkoch za prihlásenie a zistíš koľko by som zaplatil štátu za prihlásenie vozidla). No to je v tejto chvíli už nedôležité, poďme na výbavu. Ako som už vyššie napísal, vybral by som si výbavu STYLE a k nej nejaké doplnkové prvky. Výbave sa budem venovať podrobnejšie, takže výbava obsahuje nasledovné:
- Interiér STYLE
- Disky TRIUS z ľahkej zliatiny 7J × 17″ (225/45)
- Rádio BOLERO s 8″ farebným dotykovým displejom, s USB a SD slot,
- SmartLink+
- Trojramenný športový multifunkčný kožený volant na ovládanie rádia a telefónu
- FRONT ASSIST – upozorňuje na nebezpečie kolízie, prípadne sa jej brzdením snaží zabrániť
- KESSY (Keyless Entry) – systém bezkľúčového odomykania, zamykania, štartovania
- Alarm s vnútornými senzormi, zálohovou sirénou, senzorom polohy a Safe system
- Svetelný a dažďový senzor
- Vyhrievanie predných sedadiel
- TOP LED zadné svetlá
- Elektricky sklopné vonkajšie spätné zrkadlá, s automatickým stmavovaním s osvetlením nástupného priestoru
- Farebný Maxi DOT
- Vnútorné spätné zrkadlo s automatickým stmavovaním
- Lakťová opierka vzadu, s otvorom na prepravu dlhých predmetov
- Vkladané tkané koberce vpredu a vzadu
- Chrompaket – lemovanie bočných okien
- Strešný nosič strieborný (možné len pre Combi)
- Vyhrievané trysky ostrekovača čelného skla
- Odistenie operadiel zadných sedadiel z batožinového priestoru
- 2× Cargo element v batožinovom priestore
- Osvetlenie priestoru pre nohy vpredu a vzadu
- Mreža chladiča čierna lesklá
- Chrómová lišta v prednom nárazníku
- LED lampa v batožinovom priestore (len pre Combi)
Keď si pozriem, čo všetko výbava STYLE obsahuje, poviem si, že čo ešte v aute potrebujem, snáď nič…
Pre úplnosť uvediem aj prvky výbavy AMBITION, ktoré máte pri STYLE všetky zahrnuté:
- Climatronic – dvojzónová automatická klimatizácia
- Parkovacie senzory vzadu
- Tempomat
- Elektrické ovládanie okien vzadu
- Ďalšie 4 reproduktory vzadu
- Asistent rozjazdu do kopca
- Schránka na okuliare
- Výškovo nastaviteľné predné sedadlá s bedrovými opierkami
- JUMBO BOX s nastaviteľnou lakťovou opierkou vpredu
- Lakťová opierka vzadu, s otvorom na prepravu dlhých predmetov (len pre Combi)
- Zadný spojler pre Limo; zadný strešný spojler pre Combi (len pre 1.8 TSI 132 kW, 2.0 TDI 135 kW)
- Dáždnik pod sedadlom spolujazdca
- Vnútorné spätné zrkadlo so senzorom vlhkosti
Super, strešný nosič a otvor na prepravu dlhých predmetov je k dispozícií len pre verziu Combi, dobre som sa rozhodol 🙂
A pre úplnu úplnosť, výbava STYLE zahŕňa aj všetky prvky “najnižšej výbavy” ACTIVE:
- Airbag vodiča a spolujazdca s deaktiváciou
- Hlavové airbagy a bočné airbagy vpredu
- Kolenný airbag vodiča
- Signalizácia nezapnutého bezpečnostného pásu vodiča, spolujazdca a troch miest vzadu
- ESC vrátane ABS, EBV, MSR, ASR, EDS, HBA, DSR, ESBS, XDS+, TPM, multikolíznej brzdy (MKB) a funkcie Prefill
- LED denné svietenie
- Komfortné telefonovanie s Bluetooth
- Predné hmlové svetlomety
- Klimatizácia, chladená schránka pred sedadlom spolujazdca
- Vonkajšie spätné zrkadlá a kľučky dverí lakované vo farbe karosérie
- Trojramenný kožený volant nastaviteľný v dvoch osiach
- Elektrické ovládanie okien vpredu
- Elektricky nastaviteľné a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá
- Tónované sklá
- Príprava pre uchytenie dvoch detských sedačiek na zadných sedadlách systémom ISOFIX a pásom TopTether
- Start-Stop systém
- Tyre Fit – súprava na opravu pneumatík
- Predĺžená záruka na 5 rokov/100 000 km (platí tá z podmienok, ktorá nastane skôr, prvé 2 roky bez obmedzenia počtu kilometrov)
- ŠKODA – Doživotná Garancia Mobility Premium – Poskytuje pomoc servisným vozidlom na mieste poruchy (porucha na vozidle, chýbajúce PHM, defekt pneumatiky, zabuchnuté/stratené kľúče, vybitá batéria, zámena paliva), odtiahnutie vozidla, prípadne služby náhradnú dopravu, požičanie náhradného vozidla, ubytovanie pre posádku a i.
Takže po prečítaní zoznamu prvkov sa dozviem aj takú kuriozitku, že Octavia v tejto výbave ACTIVE má zadné okná ešte na tzv. švihadlá, čiže ak si chcete na zadných sedadlách zacvičiť, berte túto výbavu, v inej už máte vzadu elektricky ovládané okná.
Cenník ďalej obsahuje tzv. zvýhodnené pakety. Keď si ich tak prezerám najviac sa mi pozdáva paket s názvom STYLE plus, hlavne kvôli tomuto prvku výbavy Full LED svetlomety, s AFS, s LED denným svietením a výsuvné integrované ostrekovače svetlometov. Svetlá su podľa môjho názoru veľmi dôležitá súčasť výbavy, za ktorú ak si môžete, radšej si priplaťte. Paket zahŕňa aj navigáciu AMUNDSEN s WLAN funkciou, predpokladám že to dokáže vytvorit WI-FI hotspot v aute, čo si viem jednoducho vlastným mobilom a navigáciu si radšej riešim tiež cez mobil. Takže toto až tak nepostrádam. Paket by som nekupoval, len samotné svetlá. Pre mňa je určite na škodu, že iným spôsobom, ako cez tento paket sa spomínané svetlá nedajú pre výbavu STYLE objednať. Ešte alternatíva verzia výbavy L&K, ale to je už trochu veľa luxusu v Octavii na môj vkus.
Prezerám si ďalej prvky, ktoré sú pre mnou vybranú verziu, príplatkové. Ak by som chcel mať funkciu kontroly mrtvého uhla, musím si prikúpit aj LINE ASSIST, čo je už cez 1000 EUR navyše. Takže aj toto oželiem. Určite by som si pridal SIMPLY CLEVER paket – kôš na odpadky, držiak multimédií, držiak tabletu a obojstranný koberec do batožinového priestoru. 69 EUR za toto všetko sa mi nezdá vôbec veľa a sú to potrebné veci. Tiež pre tých ktorí cestujú vzadu obdobný SIMPLY CLEVER paket na medzipodlahu v batožinovom priestore – kôš na odpadky, držiak multimédií a držiak tabletu. Pre zadných pasažierov to stojí 45 EUR, ešte menej. Odnimateľné ťažne stojí nejakých 540 EUR, posúdte sami či je to výhodne oproti dodatočnej montáži a papierovačkam. Mne to naštastie netreba – zatiaľ nemám ani čln ani prívesný karaván. Panoráma stojí v novej Octávii 1082 EUR čo je mimochodom o 5 EUR viac ako v novom KODIAQu (prečítaj si článok o KODIAQu). Elektrické ovládanie piatych dverí stojí prípatkových 376 EUR, výbava L&K ho obsahuje. Fólie na zadné okná vás vyjdu na 152 EUR, toto beriem. Takýto parádny displej, ak chcem mať v aute musel by som za to zaplatiť 1345 EUR, to je dosť peňazí, budem sa s tým musieť naučiť žiť :).
Čo sa týka diskov a kolies, myslím si, že ponúkane v rámci výbavy STYLE mi budú vyhovovať aj vzhľadovo. Ide o disky ľahkej zliatiny s názvom DENOM/TRIUS rozmer 7J × 17″ (225/45). Za bielu farbu, by som podľa cenníka platiť nemal. Tak si to môžem spočítať.
Výbava STYLE 25 940 EUR s DPH + 69 + 45 + 376 + 152 … 26 582 EUR s DPH
Informácia pre IČO zákaznika (platcu DPH) 21 265 EUR bez DPH
Nová Octavia sa ešte v dobe vytvorenia tohto článku na Slovensku nepredávala. Každopádne to čo som si vykladal by mi prišlo postačujúce a verím, že by som bol s takou Octáviou spokojný zákazník. Teším sa na verziu RS.
Čakacie doby budú určite v mesiacoch a ja sa tak zamýšlam nad tým, že k tej výbave STYLE som si toho naozaj veľa nemusel alebo nechcel pridávať. Takéto vozidlo by mohlo byť skladom a preto by som určite využil pri kúpe službu auto-hneď. Táto služba vám pripraví ponuky podľa vášho zadania, všetko to budú automobily skladom alebo automobily, ktoré su na ceste. Takže čakať buď vôbec nebudete, alebo ak tak určite menej ako keby ste si automobil objednali.