Od februára úprava poplatkov pri kúpe nového auta

Od februára 2017 sa znova menia poplatky, ktoré prednedávnom ešte neexistovali. Pridáva sa okrem kritéria výkonu tiež vek vozidla. Novinkou nemilou sú nové poplatky pri následovnom prepise. To znamená, že jedno auto môže zarobiť štátnej kase možno aj viak ako stálo 🙂 pri predpoklade, že sa bude prepisovať veľmi často… Tým sa ale v tomto članku venovať nebudeme, venujme sa prihláseniu nového automobilu (1. prihlásenie).

Čísla sumy cifry…

Aktuálne (do februára) a od februára sú tieto poplatky nastavené takto, ako si to môžete preštudovať v neprehľadnej tabuľke nižšie.


  • nad 80 kW do 86 kW  167 € od 2/2017           90
  • nad 86 kW do 92 kW   217 € od 2/2017          110
  • nad 92 kW do 98 kW   267 € od 2/2017          150
  • nad 98 kW do 104 kW 327 € od 2/2017          210
  • nad 104 kW do 110 kW 397 € od 2/2017         260
  • nad 110 kW do 121 kW 477 € od 2/2017         360
  • nad 121 kW do 132 kW 657 € od 2/2017         530
  • nad 132 kW do 143 kW 787 € od 2/2017         700
  • nad 143 kW do 154 kW  957 € od 2/2017         870
  • nad 154 kW do 165 kW  1 157 € od 2/2017      1 100
  • nad 165 kW do 176 kW  1 397 € od 2/2017     1 250
  • nad 176 kW do 202 kW  1 697 € od 2/2017     1 900
  • nad 202 kW do 228 kW  2 047 € od 2/2017     2 300
  • nad 228 kW do 254 kW  2 467 € od 2/2017     2 700
  • nad 254 kW                    2 997 € od 2/2017      3 900

Môj pohľad na tieto zmeny

Určite je niečo pravdy na tom, že človek, ktorý si dopraje drahé resp. hlavne výkonné auto, už si povie „čert to ber“… No každopádne toto už neplati pre motoristov, ktorí majú radi výkonné motory alebo tzv. fajnšmekrov či Fitipaldi-ov.

Nechcel by som musieť zaplatiť hneď po kúpe auta poplatok vo výške wow 3 900 €. Pri niektorých špecifických modeloch napr. Opel INSIGNIA vo verzii EPC s 239 kW to môže predstavovať vyše 10% z kúpnej ceny nového.

Je sa na to treba pozerať aj pozitívne, hľadať na zmenách pozitíva, aj tie tam určite nájdeme. Veľká väčšina kategórií zlacnela. Niektoré celkom výrazne napr. pri 180-koňovom motore ušetríte, ak prihlásite na SK až po 1.februári 2017, 290 €. Za to sa už dá čo to k autu dokúpiť. Nerozumiem celkom tým výrazným skokom napr.: nové auto s výkonom 275 koní jeho prihlásenie bude od februára stáť o 664 € viac pekných okrúhlych 2 711 €.

Na Slovensku pravdepodobne najpoužívanejšie motorizácie pri prihlasovaní nového auta ušetria, no toto štastie nebudú mať všetci.

Príklad zo života slovenského motoristu

Škoda Octávia RS od predajcu – nová

Rozdiel medzi tým čo by som zaplatil pri prihlásení za toto auto dnes (december 2016) a koľko by som zaplatil pri prihlásení ak po februári 2017 je 1 397 € k budúcim 1 122 €. …Super ešte ušetrím 275 €. A ide ma šľak trafiť ak si spomeniem, že pár rokov do zadu nič také neexistovalo

Vďaka tomuto poplatku každý budúci majiteľ novej Škody Octavie RS s týmto motorom RS 230 2.0 TSI 169 kW (230 k), zaplatí štátu jednorázovo (cash, prevod, karta, poštová zloženka kolkomat) podľa tohto riadku jednoduchej tabulky nad 165 kW do 176 kW  1 122 €. Takže napríklad namiesto nezávislého kúrenia do novej Octavie RS dostanete 2x plechové značky (za ďalších 33 €) + nejaké papiere + plastovú kartičku TP a môže na cesty.

Mimochodom, ak by ste na tu Octaviu RS nechceli čakať mesiace od objednávky, auto-hneď vám vyhľadá aktuálne ponuky skladových vozidiel podľa vašich preferencii. Vyberiete si z ponuky alebo aj nie, auto-hneď je pre vás zadarmo.

 

Zdroj informácií: Ministerstvo Financií SR, Autobild.sk, Škoda Slovensko web prezentácia a web Pošty.