Automobilka Škoda sype z rukáva jednu verziu nového SUV Kodiaq za druhou. V krátkom čase predstavila okrem základného modelu Koadiaq aj jeho terénnejšiu verziu Scout a teraz prichádza s verziou šitou na mieru športovejšie založeným šoférom. Pozrime sa spolu podrobnejšie na nový model Škoda Kodiaq Sportline.
Auto bolo navrhnuté s cieľom uspokojiť športové chúťky budúcich majiteľov, ktorých neuspokoja základné tvary mladoboleslavského SUV, ale požaduje niečo viac, čím by sa ich auto ešte viac odlíšilo od záplavy SUV na cestách.
Škoda Kodiaq so športovým nadýchom
Dizajnéri Škodovky dokázali z čerstvého Kodiaqa vyčarovať športové vyžarovanie niekoľkými zásahmi. Predná maska chladiča, strešné nosiče, kryty vonkajších spätných zrkadiel a rámy okolo okien sú vyhotovené v lakovanom čiernom prevedení. Okno piatych dverí a bočné okná od B stĺpika sú vyhotovené v tmavšom tóne. Bočné prahy auta sú lakované v rovnakej farbe, ako vozidlo. V základe získate vo výbave Sportline auto obuté na 19″ kolesá z ľahkých zliatin v špeciálnom dizajne pre túto líniu. Voliteľne si môžete auto postaviť aj na 20″ disky.
Ďalším prvkom výbavy Sportline sú športové sedadlá potiahnuté Alcantarou a prešívané strieborným stehom. Multifunkčný volant a hlavica riadiacej páky je potiahnutá kožou. Športový nádych dotvárajú hliníkové pedále a ukazovatele plniaceho tlaku turbodúchadla, aktuálneho výkonu motoru, teploty oleja a chladiacej kvapaliny, ktoré si môže šofér zobraziť na displeji informačného systému. Vodič si môže prepnúť vozidlo do niektorého zo 6 prednastavených jazdných profilov – Normal, Sport, Eco, Comfort, Individual a Snow. Na základe zvoleného profilu riadiaca jednotka nastaví riadenie, odozvu plynového pedálu, automatickej prevodovky a klimatizácie. Vo výbave Sportline nájdete aj ambientné LED osvetlenie v 10 odtieňoch.
Paleta pohonných jednotiek v Škode Kodiaq Sportline
V edícii Sportline bude Škoda Kodiaq k dispozícii s 2 naftovými a 2 benzínovými motormi. Ponuka motorov však vychádza zo základu a neponúka nič extra. Maximom výkonu tak poskytne 2-litrový diesel s výkonom 190 koní a maximálnou rýchlosťou 210 km/h, prípadne benzínový 2 liter s výkonom 180 koní, maximálnou rýchlosťou 207 km/h a o niečo pružnejším zrýchlením z 0 na 100 km/h na úrovni 8 sekúnd.
- Benzínový motor 1.4 TSI – 110 kW (150 koní), z 0 na 100 km/h za 9,8 sekundy, kombinovaná spotreba 6,8 l / 100 km
- Benzínový motor 2.0 TSI – 132 kW (180 koní), z 0 na 100 km/h za 8,0 sekundy, kombinovaná spotreba 7,3 l / 100 km
- Naftový motor 2.0 TDI – 110 kW (150 koní), z 0 na 100 km/h za 9,5 sekundy, kombinovaná spotreba 5,3 l / 100 km
- Naftový motor 2.0 TDI – 140 kW (190 koní), z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy, kombinovaná spotreba 5,7 l / 100 km
Motorizácie môžu byť kombinované so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, dvojspojkovým DSG a voliteľne aj pohonom 4×4 (ten je vo výkonnejších verziách štandardom).
Automobil v dynamických dizajnových úpravách pôsobí zaujímavo a určite si nájde svoju klientelu. Nás však viac zaujala terénnejšia verzia Škoda Kodiaq Scout, ktorej kúpu by sme uprednostnili.